Jacob Klaas Star

Statenlid

Elk weekend is Jacob Klaas te vinden langs lijn van het voetbalveld. Als supporter van zijn twee voetballende zoons en als voorzitter van VVAduard2000. Voor Jacob Klaas zijn verenigingen en al haar vrijwilligers de spil van onze samenleving. Iets betekenen voor je omgeving. Niet stilzitten en zien wat er anders kan, maar iets doen. Dat was de reden voor Jacob Klaas om lid te worden van het CDA en politiek actief te worden.

Sinds maart 2015 is Jacob Klaas Statenlid voor het CDA in de Provinciale Staten van Groningen. Daarvoor was hij fractievoorzitter van het CDA in Zuidhorn. Als statenlid houdt hij zich vooral bezig met duurzaamheid, milieu, natuur, landbouw en omgeving. Jacob Klaas is een Groninger in hart en nieren, is getrouwd en woont met zijn vrouw en twee kinderen in Aduard. Jacob Klaas heeft milieukunde gestudeerd in Groningen. Na zijn afstuderen heeft Jacob Klaas gewerkt als adviseur milieu en duurzaamheid bij verschillende instanties en sinds 2010 begeleidt hij als zelfstandig ondernemer overheden en bedrijven bij gebiedsontwikkeling en adviseert over beleidsontwikkeling op het gebied van duurzaamheid.

"De wereld beter achterlaten, dan dat je hem ontvangen hebt. Ik geloof erin dat je echt iets kunt veranderen als jij je inzet voor je omgeving"

Jacob Klaas is woordvoerder voor:

• Openbare orde en veiligheid
  • Milieu
  • Bodembeheer
  • Water
  • Landbouw
  • Visserij
  • Natuur
  • Landschap
  • Wadden (Algemeen Bestuurslid Waddenfonds)

Jacob Klaas zit in de commissie: