Ronald M. Knegt

Fractievoorzitter

Iedereen kent dat: het geklaag op feesten, partijen en in de kroeg over de politiek. Ronald was dat geklaag zat. Vraag je niet af wat je land voor jou doet, maar vraag je af wat jij voor je land kunt doen. Dit was het moment dat Ronald lid werd van het CDA. En dit typeert Ronald: pragmatisch, hands-on en de blik gericht op de toekomst. Sinds 2015 is Ronald fractievoorzitter van de CDA Statenfractie in Groningen, daarvoor was hij een aantal jaar statenlid.

Na zijn studie Small Business en Retail Management in Leeuwarden bracht werk hem naar Groningen. Ronald heeft als beleidsmedewerker bij verschillende branche-organisaties gewerkt en is op dit moment werkzaam als omgevingsmanager bij een internationale bouwgroep. Naast fractievoorzitter en manager is hij bovenal trotse vader van drie kleine spruiten. Ronald is getrouwd en woont met zijn gezin in de stad Groningen.

" Omkijken naar anderen en je medeverantwoordelijk voelen voor het welzijn van een ander. Dat is me met de paplepel ingegoten. Politiek is mijn manier om iets voor een ander te doen."

Ronald is woordvoerder voor:

Bestuurlijke organisatie
Herindeling
Facilitaire zaken, personeel en ICT
Gaswinning
Kabinetszaken
Representatie
Toezicht gemeentefinanciën
Uitvoering wettelijke regelingen
Samenwerkingsverbanden en deelnemingen

Ronald is voorzitter voor de commissie:

Bestuur, Financiën en Veiligheid