02 juni 2017

Verkiezingslijst CDA Midden-Groningen

Raadsleden Erianne van der Burg en Harry Wind hoog op CDA-lijst

CDA Midden-Groningen maakt volledige kieslijst bekend

Erianne van der Burg uit Steendam en Harry Wind uit Muntendam staan op de tweede en derde plaats op de kieslijst van CDA Midden-Groningen. Op de ledenvergadering van 30 mei is de volledige lijst vastgesteld. Eerder maakte het CDA al bekend dat de Hoogezandster wethouder Erik Drenth lijsttrekker is bij de verkiezingen op 22 november 2017.

De top vijf van de lijst wordt compleet gemaakt door Maarten van der Meijden uit Foxhol en Eline Wester uit Hoogezand. Wester (23) is de hoogstgeplaatste nieuwkomer. Zij is studente integrale veiligheid in Leeuwarden. Voor het CDA is zij sinds kort actief als fractievertegenwoordiger in de raad van Hoogezand-Sappemeer.

Erianne van der Burg (50) is melkveehoudster. Zij zit sinds 2014 in de gemeenteraad van Slochteren, en is daarnaast actief in de ledenraad van Friesland Campina. Harry Wind (61) is buschauffeur. Wind is nestor en vice-voorzitter van de gemeenteraad in de gemeente Menterwolde. Maarten van der Meijden (36) is projectmanager. Hij is raadslid in de gemeente Hoogezand-Sappemeer.

Lijsttrekker Erik Drenth

Lijsttrekker Erik Drenth is trots op de lijst, die twintig namen telt: “Op deze lijst staat een brede vertegenwoordiging van de samenleving van Midden-Groningen. Met veel ervaring en nieuw elan wil het CDA meebouwen aan Midden-Groningen. Met deze mensen gaat dat zeker lukken.”

De volledige lijst:

1. Erik Drenth - Hoogezand