16 januari 2017

Erik Drenth lijsttrekker CDA Midden-Groningen

Erik Drenth is door de leden van CDA Midden-Groningen verkozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van eind dit jaar. Dit gebeurde tijdens de oprichtingsvergadering van de CDA-afdeling Midden-Groningen op 16 januari 2017.

Erik Drenth (1983, Theologie en Journalistiek RuG) is op dit moment wethouder voor het CDA in de gemeente Hoogezand-Sappemeer. Hij draagt de verantwoordelijkheid voor de portefeuilles onderwijs en economische zaken. Erik heeft aangegeven ook in de nieuwe gemeente beschikbaar te zijn voor de functie van wethouder. In een eerste reactie zegt Drenth: “ik ben trots op de samenwerking van het CDA in Midden-Groningen en zeer gemotiveerd om namens deze nieuwe afdeling een bijdrage te leveren aan de opbouw van de gemeente Midden-Groningen”.

Voor de zomervakantie 2017 zal de nieuwe CDA-afdeling naar buiten komen met de totale kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma.

Oprichting CDA Midden-Groningen

Tijdens genoemde oprichtingsvergadering zijn de CDA-afdelingen van de voormalige gemeenten Hoogezand-Sappemeer, Menterwolde en Slochteren opgegaan in een nieuwe afdeling Midden-Groningen. Ook is een nieuw bestuur gekozen. Dit bestuur bestaat uit de volgende personen:

▪       Voorzitter Henk Faber (Hellum)

▪       Secretaris Gea Stavenga (Zuidbroek)

▪       Penningmeester Marlies Roelvink (Zuidbroek)

▪       Bestuurslid / Vicevoorzitter Rinus Jongerden (Harkstede)

▪       Bestuurslid PR & Communicatie Peter van der Werk (Hoogezand)

▪       Bestuurslid Vorming & Scholing Jan van der Burg (Meeden)

Op de foto lijsttrekker Erik Drenth te midden van het nieuwe bestuur.