Harry Wind

Raadslid

Sinds 1985 is Harry werkzaam in het Openbaar Vervoer als chauffeur en in 1989 is hij kaderlid geworden voor de toenmalige Vervoersbond CNV, nu CNV Vakmensen. Zo kwam Harry vervolgens in 1990 in de OR van het toenmalige GADO.

Voor de vervoersbond CNV heeft hij bijna onafgebroken in het Dagelijks Bestuur van de vakgroep OV gezeten; waarvan 17 jaar in de onderhandelingsdelegatie CAO Openbaar Vervoer en daaraan gelieerde werkgroepen . De onderwerpen die we daar zoal bespreken lopen uiteen van de modernisering van de CAO tot pensioen.

Sinds 2002 is Harry actief voor het CDA zowel in de gemeentelijke als in de provinciale afdeling.

Harry zit nu bijna 8 jaar in de gemeenteraad als raadslid. Hiermee heeft Harry veel ervaring opgedaan.

Harry vindt met name de zichtbaarheid van de beslissingen die in de raad worden genomen heel belangrijk. Deze beslissingen hebben bijna altijd te maken onze inwoners en de bedrijven op het grondgebied van de gemeente.

De voorafgaande discussie en het toewerken naar een zorgvuldige beslissing raadsbreed zijn de zaken waar hij met het CDA voor gaat.

Harry is raadslid voor het CDA in de gemeente Midden-Groningen.

Portefeuilles:

1. Participatie / BWRI
  2. Arbeidsmarkt
  3. Zorg
  4. WMO
  5. Jeugd
  6. Gorecht-West
  7. Gezondheid
  8. Verkeer & vervoer (samen met CDA-raadslid Fré Bos)
  9. Herinrichting Muntendam