We willen dat de gemeente als een goede rentmeester met haar geld omgaat en gezond investeert. We vinden dat we duurzaam moeten omgaan met de financiële middelen die voorhanden zijn. Onze uitgangspunten voor het financieel beleid zijn: zorgvuldigheid, spaarzaamheid, transparantie en gematigde lokale lasten.

CDA Oldambt vindt dat de OZB niet verder wordt verhoogd mag worden, hooguit met een prijscorrectie. Aan het eind van de raadsperiode moet Oldambt gedaald zijn op de landelijke ranglijst van hoge OZB-tarieven.

CDA Oldambt wil dat de bouw van het gemeentehuis binnen het beschikbare budget blijft. Bij dreigende overschrijding moet bespaard worden op bouw- en inrichtingskosten. Indien de kosten noodzakelijk en onvoorzien hoger worden, dient dit goed onderbouwd en tijdig aan de gemeenteraad én de inwoners te worden bekendgemaakt met duidelijke uitleg.