• Het CDA pleit voor een hoogwaardig en duurzaam openbaar vervoer.
  • Bij de opstapplaatsen voor het openbaar vervoer willen we de voorzieningen bundelen, zoals een gunstige ligging, een overdekte fietsenstalling, gratis parkeergelegenheid, gratis WIFI en elektrische oplaadpalen voor fiets en auto.
  • Het CDA vindt dat openbaar vervoer op het platteland een basisvoorziening moet blijven. Ook vinden wij het belangrijk dat er overdekte bushaltes zijn en blijven.
  • Publiek vervoer moet naadloos aansluiten op alle systemen voor openbaar vervoer. Het vervoer moet efficiënt en duurzaam gebeuren.
  • Wij maken ons sterk voor meer grensoverschrijdende, hoogwaardige openbaar vervoerverbindingen in de Eems Dollard Regio. In overleg met de Duitse partners willen wij onderzoeken hoe bus- en treinverbindingen in de grensregio opgewaardeerd kunnen worden en hoe het lijnennet beter met elkaar verknoopt kan worden. Voor verdere versterking van het toerisme in het gebied dagen wij de exploitanten uit om meer ruimte te maken voor het meenemen van de fiets.