Patrick Brouns woont in Haren, is getrouwd en vader van twee kinderen. Zijn eigen vader was op jonge leeftijd afgekeurd maar bleef actief werken en deed er zelfs nog vrijwilligerswerk bij. Hij deed wat hij kon doen. Tot aan zijn ziekbed hielp hij anderen, onder andere jarenlang in het plaatselijke verzorgingstehuis met de maaltijden. Voor Patrick staat zijn vader symbool voor het CDA. Een partij die iedereen in de samenleving naar vermogen mee laat doen.

Patrick is opgegroeid in het Limburgse Heythuysen. Na het behalen van zijn HAVO diploma ging Patrick naar het HBO om na een jaar te starten met zijn studie geschiedenis aan de universiteit van Nijmegen. Na zijn afstuderen begon hij zijn loopbaan als persoonlijke medewerker van een CDA Tweede Kamerlid, vervulde daarna verschillende managementfuncties en is sinds maart 2015 gedeputeerde in de Provincie Groningen.

Als gedeputeerde is hij verantwoordelijk voor ondernemerschap en innovatie, financiƫn, bestuurlijke organisatie/herindeling, toezicht gemeentefinanciƫn, toerisme en recreatie en evenementen.

Iedereen heeft recht op perspectief. Ik maak mij sterk voor een krachtige provincie en een sterke samenleving waar iedereen mee kan doen, kansen krijgt en geholpen wordt.