20 februari 2018

Gert Jan Boels (CDA) in de bres voor Refaja

Deze week kwamen er opnieuw geruchten naar buiten omtrent het (eventueel) sluiten van de kraamafdeling van het Refajaziekenhuis. De CDA-fractie in Stadskanaal maakt zich hier al langer zorgen over. Ook nu is direct aan de wethouder om opheldering gevraagd.

Van groot belang voor de regio

Het Refajaziekenhuis is van groot belang voor de regio. Zowel voor de werkgelegenheid als voor hen die zorg – in dit specifieke geval verloskunde – nodig hebben. Nu gaat de lokale politiek uiteraard niet over het beleid van ziekenhuizen, maar toch wil de CDA-fractie nogmaals een krachtig signaal afgeven: dergelijke plannen zijn onbestaanbaar.

Wethouder als bok op de haverkist

Fractievoorzitter Boels heeft het college het vaker meegeven: “Zit als een bok op de haverkist inzake ‘ons’ Refajaziekenhuis”. Ook in de raadsvergadering van maandag 19 februari jongstleden is hiertoe nogmaals opgeroepen in de richting van de wethouder.

Berichtgeving RTV Noord:

Berichtgeving Dagblad van het Noorden: