28 juni 2021

Verslag ledenvergadering 23 juni

Het belangrijkste agendapunt  was “ Ontwikkelingen in de landelijke politiek”.

Als bestuur hebben we Chris Wessels, secretaris van het provinciaal bestuur, bereid gevonden dit onderwerp met ons te bespreken .

Chris deelde als inleiding, in het kort de recente, landelijke ontwikkelingen: de wijze waarop gekozen is tot de lijsttrekker, de teleurstellende verkiezingsuitslag, het vertrek Rutger Ploum als partijvoorzitter, de benoeming van Marnix van Rij als interim bestuursvoorzitter en het uitlekken van de memo van Pieter Omtzigt , die bedoeld was als bijdrage voor het onderzoek van Liesbeth Spies. En ook het opzeggen van zijn lidmaatschap en het meenemen van de zetel.

Het gesprek ging hoofdzakelijk over twee vragen:

1. Welke emoties heeft u als Stadskanaalster CDA leden bij deze ontwikkelingen ?
  2. Wat zou u het landelijk bestuur mee willen geven ? Wat ziet u als oplossing wat er moet gebeuren?

Uiteraard waren de meningen  divers “ zoveel hoofden, zoveel zinnen”.

Er was respect voor ieders mening en dat past bij  ons CDA.

Een van de leden merkte het volgende op “ wie geraakt is door het lot van een ander, kan niet anders dan in beweging komen!”

Vervolgens werd nog in gegaan op de vraag of we als CDA nu wel of niet mee moeten gaan regeren.

Ook hier liepen de meningen, met voor en tegen argumenten uiteen.

Een samenvatting op hoofdpunten zullen wij als afdelingsbestuur aan het partij bureau laten weten.

Aanwezige leden: dank voor jullie inbreng en Chris: dank voor je bijdrage!

Het was een mooie  CDA avond, waarbij wij elkaar weer fysiek , met anderhalve meter afstand, mochten zien en spreken !