13 oktober 2018

CDA Westerkwartier op werkbezoek bij De Smidse

Zaterdagochtend 13 oktober.  S ’ochtends om half 10 worden we van harte welkom geheten door een ruime afvaardiging van het bestuur van het Jeugd en Jongerenwerk De Smidse. We bevinden ons in het  gezellige onderkomen van de Smidse aan de Smidshornerweg te Niekerk. De Smidse is  een stichting die zoals de naam al aangeeft de jeugd in Niekerk en Oldekerk met veel vertier vermaakt.  Dit vertier wordt alleen door vrijwilligers georganiseerd.  Sommige vrijwilligers voelen zich al thuis  van jongs af aan maar het enthousiasme spat er (nog steeds) van af. De vrijwilligers organiseren diverse activiteiten voor kinderen en jongeren van alle leeftijden. Bijvoorbeeld creamiddagen voor de basisschool kinderen, het oktoberfest voor de wat oudere jeugd, de jaarlijkse feestweek, heavy metal avond, spooktocht voor alle leeftijden, benefiet concert voor MS, Schuimparty, Disco en ga zo maar door.

We krijgen deze ochtend een goede indruk hoe het bestuur en de vrijwilligers alles organiseren en in goede banen weten te begeleiden. Dat dit zeer gewaardeerd wordt ziet het bestuur en de vrijwilligers aan de grote deelname van de kinderen en de oudere  jeugd. Ze blijven hun weg vinden naar de Smidse en ze genieten van het diverse aanbod van activiteiten.

Het gebouw de Smidse heeft vorig jaar een ware face lift ondergaan. De vele vrijwilligers hebben hier hard aan meegewerkt. We waren dan ook onder de indruk van de prachtige feestzaal die zeer geschikt is voor allerlei festiviteiten waaronder de disco. De professionele draaitafel werd ons door de plaatselijke dj met trots uitgebreid geshowd. Geweldig! De stichting kan met recht trots zijn op wat ze samen als vrijwilligers er van hebben gemaakt en hoe alles goed wordt onderhouden.

Na alle vragen van onze kant afgevuurd te hebben en onder de indruk van alle informatie hebben wij deze gezellige ochtend afgesloten. Met dank aan het gastvrije en enthousiaste bestuur van het Jeugd en Jongerenwerk de Smidse.