18 maart 2022

Gemeenteraadsverkiezingen 2022 Gemeente Westerkwartier

Geworteld

"En toen was daar de uitkomst van de gemeenteraadsverkiezingen 2022. Deze hadden we graag anders gezien. Als CDA Westerkwartier zijn we op 3 zetels geëindigd en dat is teleurstellend.

VZ Westerkwartier heeft flink gewonnen en we feliciteren hen met deze winst! Ook de CU, D66 en Sterk Westerkwartier hebben het goed gedaan, ook voor hen onze oprechte felicitaties.

Blij zijn we met de drie zetels die we mochten behouden en we zullen deze, met de mogelijkheden die ze bieden, waar maken!

Dank aan allen die een stem op ons hebben uitgebracht. Het voelt goed je gesteund en gedragen te voelen door zo’n grote groep inwoners. Dat kan ook niet anders wanneer je je zo thuis voelt in een gebied als waar wij in leven. We zijn geworteld in onze omgeving en verbonden met onze inwoners. Wortels hebben voortdurend onze aandacht nodig. Het is nooit ‘af’. De goede zorg voor onze wortels -hoewel niet altijd zichtbaar- is een investering in onze basis. We leren door vallen en opstaan en wanneer er stukken afgewaaid, afgebroken of afgetrokken zijn dan zorgen we door goede zorg voor de wortels dat het weer aangroeit. Dat is de mooie en krachtige basis van het CDA. Ons resultaat wordt dàn weer zichtbaar, niet alleen, maar samen met jou!"

- Geertje Veenstra lijsttrekker