28 juni 2018

Landgoed Nienoord een verrassend werkbezoek

Welkom waren de CDA‘ers zeker op het landgoed. Op een prachtige avond in juni werden ze welkom geheten in het Infocentrum door Harold de Vries, directeur  bij Stichting Landgoed Nienoord en Jasmijn Hollander. Jasmijn gaat op een deskundige wijze over marketing, communicatie en evenementen bij dezelfde stichting. Beiden waren ze bevlogen over de vooruitgang op het Landgoed. Veel plannen al uitgevoerd en nog legio ideeën op de plank. Zo gauw er de mogelijkheid is en natuurlijk de benodigde financiën er zijn wordt er verder gewerkt aan weer een vernieuwing van het geheel. Na een uitgebreid gesprek en informatieve beelden in de filmzaal werd er een boeiende wandeling over het landgoed en vooral het Familiepark gehouden. Een eyeopener voor de CDA – gasten. Een aantal was er een paar jaar niet geweest. De kinderen groot en kleinkinderen bij de meeste nog niet geboren. ‘Was het nu alvast zover’, zei één van de dames. Dit hoewel er voor jong en oud ook nu echt van alles valt te beleven.

Attracties

De baan van de trein, die nu al 3,5 kilometer lang is, wordt steeds verder uitgebreid, zelfs richting het centrum.  Verder een  avontuurlijke expeditie voor jeugd vanaf 8 jaar. Klimmen, klauteren en glijden kan als vanouds dat het een lieve lust is. Totaal 50 attracties en speeltoestellen. Nieno heeft een eigen slaapkamer, waar door het raam naar hem kan worden ‘gegluurd’. Na de expeditie van de CDA’ers werd het subtropische Zwemkasteel met een bezoek vereerd. De laatste waterratten verlieten om half tien net het water. De verlichte waterglijbaan, wildwaterkreek, whirlpool en waterkanon kregen even een paar uur rust. Wachtend op het bezoek van de volgende dag, waaronder schoolreisjes en diverse andere zwemfanaten. Met veel huiswerk en indrukken verlieten de enthousiaste bezoekers het Landgoed. Niet eerder dan dat ze beide hardwerkende rondleiders Harold en Jasmijn hadden bedankt voor de mogelijkheid om in de avonduren het werkbezoek te mogen afleggen.  Zie ook: www.langoednienoord.nl

Op naar het volgende werkbezoek, want het CDA-Westerkwartier is niet alleen nu, maar ook de komende maanden en jaren het hele Westerkwartier in al haar schoonheid, hoeken en gaten aan het verkennen. Inwoners van het gebied en hopelijk ook toekomstige kiezers op 21 november dit jaar, mogen dit zeker verwachten van hun toekomstige raadsleden!  Website: www.cda.nl/groningen/westerkwartier