07 september 2018

Stem CDA: voor een kerngezond Westerkwartier

Stem CDA:

voor een kerngezond Westerkwartier

Nu de zomerperiode ten einde komt, komt ook het besef dat 1 januari, de datum waarop de nieuwe gemeente Westerkwartier het levenslicht zal zien, geen ver van mijn bed show meer is. Op 21 november kunnen de inwoners van het Westerkwartier naar de stembus om te stemmen voor de nieuwe gemeenteraad.

Bestaande en nieuwe politieke partijen maken zich op voor de  periode richting 21 november. Zo ook het CDA Westerkwartier. Het CDA had als eerste haar kandidatenlijst en verkiezingsprogramma vastgesteld waardoor de we op tijd de nieuwe gemeente in konden trekken om nader kennis te maken met elkaar, de dorpen en de inwoners. Wat we al wisten werd de afgelopen periode weer eens bevestigd. Of je nu in Lauwerszijl of Lutjegast komt, spreekt met de mensen van Nienoord, met boeren in het Middag-Humsterland op een zomeravond over hun land loopt of spreekt met betrokken maatschappelijke ondernemers als Appie Wijma van Tuuntje of Marja en Teije Jacobi van de hof van Arcadia; overal wordt samen gewerkt en naar elkaar om gekeken om het Westerkwartier mooi en leefbaar te houden.

Het verkiezingsprogramma van het CDA Westerkwartier heeft dan ook de titel “Samenleven doe je niet alleen!” mee gekregen. Want wij geloven in een samenleving waarin mensen voor elkaar opkomen en voor elkaar zorgen waar dat nodig is en waar iedereen op zijn of haar manier meedoet.
In de komende tijd zult u regelmatig de #kerngezondwesterkwartier voorbij zien komen. In deze hashtag zit wat ons betreft alles wat we nastreven. 41 gezonde kernen en ruim 60.000 kerngezonde inwoners, de twee domeinen waar de gemeenteraad samen met de inwoners haar verantwoordelijkheid heeft.

Door middel van deze columns gaan we u de komende tien weken meenemen in waar het CDA Westerkwartier voor staat. U kunt bijdragen verwachten over:

• de zorg;
  • de eigen regie voor dorpen;
  • wonen;
  • de afbouw van het gebruik van aardgas;
  • het bloeiend verenigingsleven in het Westerkwartier;
  • cultuur;
  • de verbindingen tussen dorpen (infrastructuur, OV, internet).
  • de ruimte voor het eigen initiatief;
  • de ruimte om te ondernemen;
  • veiligheid.

De komende maanden worden boeiend. Partijen maken duidelijk waar ze voor staan en de inwoners mogen straks bepalen hoe de samenstelling van de gemeenteraad er uit gaat zien. Een verworven recht waar we zuinig op moeten zijn en gebruik van mogen maken.

Morgenochtend begint de campagne. En daarbij beginnen we met onze leden. Bij een lekker ontbijt gaan we onze plannen voor de komende weken ontvouwen en ze vragen mee te doen om het Westerkwartier groen te laten kleuren.

Waar de andere caravans nu weer in de stalling gaan is de CDA caravan weer van stal gehaald en bent u bij de caravan welkom voor een kop koffie en een gesprek.
Ik heb er zin in om te laten zien hoe gezond het Westerkwartier al is en er aan te gaan werken hoe we het nog gezonder kunnen maken.
#kerngezondwesterkwartier

Grootegast, 7 september 2018
Hielke Westra, lijsttrekker CDA Westerkwartier.

NB: Wilt u ons volgen? Dat kan via:
Website:  www.kerngezondwesterkwartier.nl of www.cda.nl/groningen/westerkwartier
Twitter:    @CDAWkwartier
Facebook: @CDAWkwartier