11 februari 2019

Werkbezoek Kwekerij Novatec Leek

De fractie van het CDA reist dorp en land af om diverse bedrijven te bezoeken. De eer viel deze keer te beurt aan Kwekerij Novatec in Leek.

Vriendelijk en uitnodigend werden we ontvangen. De koffie stond al te pruttelen en ook het theewater stond klaar. Aad Woelders en Ger Dekker van Novatec hadden voldoende informatie te vertellen en ook een boekwerkje lag voor ons klaar.

Wie van getallen hield kwam dan ook behoorlijk aan zijn of haar trekken. Het personeel steekt elke dag de handen behoorlijk uit de mouwen.

Het aantal speciale soorten rozen voor een afnemer kwam neer op 60.000 stuks per jaar. Het aantal potjes wat door de werknemers van het bedrijf door de handen gaan en worden gevuld met grond en een stekje is een veelvoud daarvan. Het is teveel om alles wat aan de orde kwam te vermelden in dit artikel.

Wel heeft de fractie voldoende informatie meegekregen om in de fractie uit te werken, om daarna eventueel met vragen en ideeën aan te kloppen bij het college.De fractie heeft enorm veel respect gekregen voor de wijze waarop de werknemers hun werk verrichten en daarnaast net zoveel respect voor hen die de leiding in deze kwekerij hebben. Veel werk, maar werken met natuurlijke producten, die uitmonden in een prachtig resultaat, wat daarna door heel Nederland haar plekje vindt is een droom voor velen.