De kracht van onze gemeente is het gebied waaruit het bestaat: een prachtig, afwisselend landschap met een grote diversiteit aan bebouwing.

Versterken toeristische en recreatieve functie van onze gemeente

Het keurmerk Cittaslow is een middel om de schoonheid van het gebied Westerwolde te promoten. Cittaslow wordt ingezet en omarmd door ondernemers in de toeristische en recreatieve sector. Wij vinden het erg belangrijk dat deze sector zich verder doorontwikkeld. De stichting “promotie Westerwolde” heeft hierin een belangrijke rol.

Instandhouding en versterking van het culturele aanbod en erfgoed in Westerwolde

Het gebied Westerwolde kent een rijke historie en belangrijke culturele trekpleisters. Naast de vesting Bourtange, Vesting Oudeschans, Museum Oude Wolden en het Klooster Ter Apel zijn diverse gebouwen, locaties in onze gemeente van grote culturele waarde. Wij willen een bijdrage leveren aan het in stand houden en vergroten van de culturele waarde(n) van en in ons gebied.