28 november 2013

CDA Zuidhorn weet de juiste raadsleden te vinden

Talentvolle kieslijst

Begin oktober vond er een Talentbijeenkomst in Grijpskerk plaats. Via speeddates met raadsleden, bestuursleden en de wethouder is er veel talent ontdekt. Bestuursvoorzitter Bauke de Vries is trots op het bereikte resultaat: "We hebben nieuwe, jonge mensen gevonden die midden tussen de mensen staan en die hun talent willen inzetten voor de samenleving. De kieslijst ziet er geweldig uit! Het is een mooie mix van ervaring, man/vrouw, jong/oud en bijna alle dorpen zijn vertegenwoordigd. Fred Stol (43) uit Zuidhorn staat op nummer 1 en is hiermee lijsttrekker en beoogd wethouder. Ons huidige en ervaren raadslid Jacob Klaas Star (46) uit Aduard staat op nummer 2. Hierna volgt op 3 de bevlogen Geertje Veldhuis (37) uit Zuidhorn. Op nummer 4 staat de gedreven Martin Boog (46) uit Visvliet die al eerder voor het CDA in de raad zat. Op 5 staat een talentvolle Grijpskerker, Liesbeth Wiersma (32). Daarna staat de jonge, leergierige Richard Been (27) uit Zuidhorn op nummer 6. Op 7 de maatschappelijk betrokken Annejet Jansma (38), ook een echte Grijpskerker. Eveneens uit Grijpskerk staat op nummer 8 Gerhard Geerstma (54). Hij heeft veel ervaring met lokale bestuursfuncties. Vervolgens staan er nog vele talentvolle namen op de kieslijst met als jongste kandidaat Rianne van der Helm (19) uit Niehove. We hebben nu een lijst van 23 personen, zodat er voldoende te kiezen valt."

Verfrissend verkiezingsprogramma

Lijsttrekker Fred Stol is ook blij met de talentvolle kandidaten: "Samen hebben we gewerkt aan het nieuwe verkiezingsprogramma. Hierin zien we een nieuwe en verfrissende aanpak. Het programma heeft als titel 'Midden tussen de mensen' en kent een hele andere insteek dan voorheen. Het programma telt drie bladzijden, 7 redenen om op het CDA te stemmen en 20 punten waar we voor gaan. We zijn ons ervan bewust dat de overheid in deze tijd niet alle wensenlijstjes kan vervullen. Dit vraagt om een andere rol van de inwoners én de overheid. Gezamenlijk willen we de samenleving van onderaf opbouwen. Daarom is het CDA bij dit verkiezingsprogramma al anders gaan denken en doen. In het programma leggen we uit hoe we dit willen bereiken."