1. Bent u bekend met het artikel ‘Fouten ontdekt in energienota’s bij teruglevering zonnepanelen’ d.d. 24 juni 2022? (1)
  2. Klopt het dat er signalen zijn dat sommige energieleveranciers niet meer over een heel jaar salderen, maar over een kwartaal of een andere periode?
    1. Is dat volgens de wet toegestaan?
  3. Klopt het dat er geen heldere regels zijn over welk tarief een energieleverancier als uitgangspunt mag gebruiken bij de saldering?
    1. Indien dergelijke regels wel bestaan, wat zijn deze regels en waar kunnen consumenten deze terugvinden?
  4. Is het een correcte uitleg van de salderingsregeling dat zonnestroom die wordt gesaldeerd vergoed moeten worden door de energieleverancier tegen het tarief dat op het moment van opwekken en terugleveren aan het elektriciteitsnet door dezelfde leverancier in rekening zou worden gebracht wanneer er sprake zou zijn van verbruik?
  5. Hoe moet de salderingsregeling worden toegepast wanneer er sprake is van een energiecontract op basis van variabele (uurlijkse) tarieven?

(1) https://www.nu.nl/wonen/6207115/fouten-ontdekt-in-energienotas-bij-teruglevering-zonnepanelen.html.