03 maart 2017

CDA Kleurrijk verkiezingsbijeenkomst

7 maart; 7 dagen; 7 vragen

Op de vooravond van de viering van Internationale Vrouwendag en nog zeven dagen te gaan voor de verkiezingen, gaat CDA Kleurrijk op dinsdag 7 maart in gesprek met kandidaat Kamerleden Mustafa Amhaouch (nr. 15) en Mustafa Bal (nr. 40). Het thema is: ‘Kracht van diversiteit’. Het interactieve programma zal geleid worden door Mitra Rambaran, lid kerngroep CDA Kleurrijk en voormalig raadslid in Den Haag. Na afloop van het programma gaan we gezellig borrelen.

De kandidaten worden aan de tand gevoeld over het belang van vrouwenkiesrecht en hoe zij vrouwen aan zich weten te binden om te gaan stemmen. Een zevental vragen, deels over diversiteit in Nederland, deels over algemene zaken zullen de revue passeren. We gaan het hebben over de zorg; vrijheid van religie; vluchtelingenopvang maar ook over defensie, justitie, normen en waarden. De hamvraag die de kandidaten en de bezoekers krijgen voorgelegd is: wat HOOP jij voor Nederland?

Het publiek mag de kandidaten ook bevragen over zaken die hen bezig houden. Na afloop van het officiële gedeelte is er ruim gelegenheid om met de CDA-politici in gesprek te gaan.

Waar is het?

Locatie: Koorenhuis, Prinsegracht 27 in Den Haag. Inloop: vanaf 19.00 uur. Aanvang: 19.30 uur.

Aanmelden: [email protected]

Wie zijn de kandidaten?

Mustafa Amhaouch studeerde van 1991 tot 1995 meet- en regeltechniek aan de Fontys Hogeschool te Venlo. Na de afronding van zijn studie werkte hij korte tijd als systeemtester bij Philips Medical Systems (Best). Van 1996 tot 2016 werkte hij in een managementfunctie bij ASML (Veldhoven) en is sinds januari 2016 Kamerlid voor het CDA. Amhaouch was van 1997 tot 2006 lid van de gemeenteraad van Helden. Van 2004 tot 2006 was hij tevens voorzitter van de CDA-fractie in de raad. Van 2010 tot 2016 was hij voorzitter van de CDA-afdeling Peel en Maas.

Mustafa Bal is geboren en getogen in Gorinchem en volwassen geworden binnen Defensie. Een militair en diplomaat met hart voor de mensen. In zijn dagelijks leven werkt hij als adjudant - onderofficier in de functie van mentor Beroeps Praktijk Vorming binnen het Opleidings-, Trainings- en Kenniscentrum Marechaussee. Daarnaast is hij vertrouwenspersoon, bestuurder bij de militaire vakbond (ACOM) en trainer diversiteit. Hij is een rots in de branding waar je op kunt bouwen en het reddingsbootje waar je altijd op kunt vertrouwen.