08 november 2011

Voor vrijheid van religie

Ook in de Eerste Kamer passeerden onlangs de Algemene Politieke Beschouwingen de revue. Fractieleider Elco Brinkman greep de gelegenheid aan om gepassioneerd verhaal onder meer te pleiten vóór de vrijheid van religie. Voor hem betekent die vrijheid onder meer dat de CDA-fractie in de Eerste Kamer tégen het wetsontwerp inzake de religieuze slacht zal stemmen. CDA Kleurrijk is er blij mee dat het CDA in de Senaat - net als de VVD - pál voor de vrijheid van godsdienst blijft staan.

Elco Brinkman:  "Angst voor verandering blijft een slechte raadgever; Trouw blijven we aan de huisregel van dit land dat we respect voor elkaar hebben in alle religieuze en overige  verscheidenheid.   Daarom al verdient  het  wetsontwerp inzake de zorgvuldige religieuze slacht hier niet onze steun.  Of je nu  Jood bent, Islamiet of Gereformeerd  - de charme van deze wendbare tijd  zit hem in de uitdagingen voor mensen die niet bij de pakken willen neerzitten, die bereid en in staat zijn hun verantwoordelijkheid te dragen en die hun eigen kansen willen grijpen. " De gehele tekst van de bijdrage van fractievoorzitter Brinkman vindt u hier