Het nieuwe jaar is begonnen, de eerste werkweek zit er weer voor veel van ons op en ook de eerste week thuisonderwijs is weer achter de rug.

Ik weet niet of jullie het herkennen maar voor mij voelde het begin van dit nieuwe jaar niet echt als een nieuw jaar maar als een voortzetting van een periode waar we nog midden inzitten.
Normaal gesproken gaan we ons aan het begin van het jaar weer langzaamaan verheugen. Eerst op de Carnaval, en na de carnaval begint het uitkijken naar het voorjaar. Weer dat eerste terrasje kunnen pakken met de voorjaarszon in je gezicht. En samen Pasen vieren. Of het nou in de vorm van een brunch of, lunch is of gewoon met de buurt eieren zoeken.

Hoe verder in het jaar we komen hoe groter de kans is dat we ons weer kunnen verheugen. En dat biedt perspectief. Want positief nieuws: de eerste Coronaprik is gezet. Het vaccineren is begonnen. En ook het Moderna vaccin is goedgekeurd en daarmee is het tweede vaccin voor Nederland in aantocht.

Ook begin 2021, de gebeurtenissen in Amerika. De aanhangers van Trump die het Capitool zijn binnengedrongen. Schokkend, een boze droom waarbij mensen zijn overleden. Mijn kleine nichtje van 11 vroeg zich af waarom deze man meedoet aan verkiezingen als hij niet tegen zijn verlies kan. Hopelijk is deze gebeurtenis niet het begin van iets maar het einde van iets.

Ook wij maken ons op voor verkiezingen. Met mijn campagneteam zijn we weer volle bak gestart. Er zijn beperkingen maar we zijn vooral aan het kijken wat wel kan. Hiervan hou ik jullie komende maanden graag op de hoogte!

Daarnaast heb ik altijd geleerd “als je mee durft te doen ben je al een winnaar”. Daarin was mijn opvoeding blijkbaar heel anders dan die van Trump. Dus ongeacht de verkiezingsuitslag doe ik de belofte dat ik voor iedere voorkeursstem die ik krijg een bloembol zal planten. Gewoon als signaal. Bloemen tegen geweld! Onze haat krijgen ze niet!

Op naar week 2 van dit nieuwe jaar!

#Doenwaarhetomdraait #teamcda