Schriftelijke vragen van het lid Inge van Dijk (CDA) aan de minister van Economische Zaken en Klimaat over het bericht << KPN en gemeente komen er niet uit: mobiel bereik in Termunten blijft slecht >>

Vraag 1:
Bent u bekend met het bericht << KPN en gemeente komen er niet uit: mobiel bereik in Termunten blijft slecht >>? (1)

Vraag 2:
Kunt u zich de Kamervragen van de leden Van den Berg en Kuik (beiden CDA) d.d. 15 oktober 2020 herinneren n.a.v. het bericht 'Termunten is slecht bereik zat: 'We moeten op de dijk staan om te kunnen bellen'' van RTV Noord? (2)

Vraag 3:
Kunt u aangeven welke acties er tussen 2020 en heden zijn ondernomen om het mobiel bereik in Termunten en Termunterzijl te verbeteren? Wilt u hierbij ook stilstaan bij uw eigen rol: hoe heeft het ministerie van Economische Zaken en Klimaat bijgedragen aan het oplossen van de bereikbaarheidsproblemen?

Vraag 4:
Wat kunnen u en/of het Agentschap Telecom doen om de patstelling tussen de gemeente Eemsdelta en KPN te doorbreken, zodat inwoners van alle kernen verzekerd zijn van goed mobiel bereik, van voldoende niveau om in elk geval alarmnummer 112 te kunnen bellen? Bent u in ieder geval bereid op korte termijn in overleg te treden met de gemeente en met Monet, de branchevereniging van mobiele netwerkoperators?

Vraag 5:
Welke signalen hebt u in het afgelopen jaar ontvangen over of uit gemeenten waar zich vergelijkbare dekkings-/bereikbaarheidsproblemen voordoen? Deelt u de mening van het CDA dat goed mobiel bereik en snel internet een basisvoorziening zijn, waar elke Nederlander, ongeacht woonplaats, op zou moeten kunnen rekenen?

Vraag 6:
Waarom hebt u de motie van de leden Inge van Dijk (CDA) en Rajkowski (VVD), die de regering verzoekt voor 1 januari 2022 met voorstellen te komen om de «witte gebieden» in Nederland te ontsluiten, zodat voldaan kan worden aan de ondergrens van mobiele bereikbaarheid, namelijk 112 te kunnen bellen (3), nog steeds niet uitgevoerd? Bent u bereid hier prioriteit aan te geven en ervoor te zorgen dat de motie vóór Prinsjesdag 2022 is uitgevoerd en de Kamer geïnformeerd?

(1) RTV Noord, https://www.rtvnoord.nl/nieuws/925061/kpn-en-gemeente-komen-er-niet-uit-mobiel-bereik-in-termunten-blijft-slecht, 23 mei 2022.
(2) Tweede Kamer, https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2020Z18946&did=2020D41012, 15 oktober 2020.
(3) Tweede Kamer, https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2021Z09541&did=2021D21053, 1 juni 2021.