Schriftelijke vragen van de leden Inge van Dijk en Van den Berg (beiden CDA) aan de minister van Economische Zaken en Klimaat over het bericht ‘Postchaos in 's-Heer Arendskerke nog niet voorbij: 'Het is nu tijd om verdere stappen te nemen’’.

Vraag 1:
Bent u bekend met het bericht ‘Postchaos in 's-Heer Arendskerke nog niet voorbij: 'Het is nu tijd om verdere stappen te nemen’’? (1)

Vraag 2:
Was u voor deze berichtgeving op de hoogte van problemen met de postbezorging in ’s-Heer Arendskerke? Zo ja, hoe lang bent u al bekend met dit probleem?

Vraag 3:
Kunt u zich de door het CDA gestelde Kamervragen over het bericht ‘Weer geen post in Kattendijke: ‘We noemen het hier al postgate’’ nog herinneren (Kamerstuk nr. 2021Z14441)? (2)

Vraag 4:
In de antwoorden op deze eerdere vragen (Kamerstuk nr. 2021D33044) deelt u de mening van het CDA dat de postbezorging overal in Nederland op orde dient te zijn conform de eisen aan de Universele Postdienst (UPD) en inwoners er dus van verzekerd moeten kunnen zijn dat hun post wordt bezorgd (3): bent u bereid het probleem met de postbezorging in 's-Heer Arendskerke te bespreken met PostNL (uitvoerder van de UPD) en te zorgen, zo nodig in samenspraak met de gemeente en inwoners van ’s-Heer Arendskerke, voor een structurele oplossing?

Vraag 5:
Bent u bereid verder te onderzoeken of er meer gemeenten zijn waar dit probleem zich voordoet, dit eventueel in samenwerking met PostNL, gezien het feit dat dit in korte tijd in twee Zeeuwse gemeenten aan de orde is, en de Kamer hierover te informeren?

(1) https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/14759327/postchaos-in-s-heer-arendskerke-nog-niet-voorbij-het-is-nu-tijd-om-verdere-stappen-te-nemen
(2) https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2021Z14441&did=2021D30804
(3) https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2021Z14441&did=2021D33044