Tweede Kamerlid Inge van Dijk (CDA) loopt op Roze Maandag (25 juli) mee met de vrijwilligers van Kermis FM, de speciale omroep die uitzendt tijdens de Tilburgse Kermis en volledig wordt gerund door vrijwilligers.

Van Dijk houdt zich in de Tweede Kamer o.a. bezig met verenigingen en vrijwilligers. Deze zomer loopt zij stage bij verschillende vrijwilligersorganisaties om zelf te ervaren waar deze tegenaan lopen, zodat ze voorstellen kan maken die ervoor zorgen dat vrijwilligers beter worden ondersteund.

“Zonder vrijwilligers geen verenigingsleven. Dus geen scouting, geen fanfare en geen carnaval. En ook geen Kermis FM. Daarom moeten we zuinig zijn op onze verenigingen. We moeten voorkomen dat ze omvallen door te veel regels of omdat vrijwilligers- en bestuurswerk te onaantrekkelijk wordt.” Aldus Van Dijk, die werkt aan een plan om verenigingen en vrijwilligers beter te faciliteren. Dat moet eind dit jaar af zijn.

Tijdens haar zomerstage bij Kermis FM ontmoet Van Dijk de mensen achter de zender, krijgt ze uitleg over de werkwijze, loopt mee met een verslaggever en leest het laatste kermisnieuws. Het bezoek begint om 12.00u en duurt tot 17.30u.