Na eerst op het CDA-congres in Amsterdam op de twaalfde plaats van de CDA-kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen te zijn geplaatst, is de geboren en getogen Limburger Jimmy Bastings nu doorgeschoven naar de basiself van het CDA voor verkiezingen van 23 mei. Daags voor de indiening van de definitieve kieslijst bij de Kiesraad, heeft een hogergeplaatste kandidaat door onvoorziene omstandigheden zijn kandidatuur moeten intrekken. Daarmee schuift Bastings op naar plaats elf op de kandidatenlijst – en completeert hiermee de basiself waarmee zijn partij de verkiezingen in gaat.

“Zuid-Limburg kan niet meer langs de zijlijn blijven staan. In Limburg leven we Europa in het klein en dat verdient een stem in het Europees Parlement. De komende jaren worden in Brussel de punten verdeeld, met een nieuwe begroting en nieuwe investeringen. Daarom ga ik vol in de aanval, als elfde man van een topteam, voor Nederland in Europa!”

De in Maastricht geboren Bastings groeide op in het Heuvelland, studeerde aan Universiteit Maastricht, en is met zijn 26 jaar de jongste van de lijst. De afgelopen jaren verdiende hij zijn sporen bij de CDA-jongeren en in de lokale politiek, en is nu vastberaden om Zuid-Limburg in Brussel te vertegenwoordigen. Tot de Europese verkiezingen van 23 mei zal Bastings campagne voeren, in Zuid-Limburg en daarbuiten. Bastings werkt nu nog voor de CDA-delegatie in het Europees Parlement maar wil de verkiezingen zelf het woord voeren namens de Nederlandse kiezer: “Nederland moet voor de winst gaan in Brussel!”