Tijdens haar kamerperiode heeft zij zich met name ingezet om de zorg beschikbaar, betaalbaar en bereikbaar te houden, ook in de regio. Daarom presenteerde zij in januari 2019 de initiatiefnota Zorg in de regio. In debatten en werkbezoeken door het hele land van Stadskanaal tot Sluis en van Alkmaar tot Winterswijk en Maastricht heb ik aandacht gevraagd voor de bereikbaarheid van zorg.
In februari 2021 heeft zij de initiatiefnota Naar minder ziekte en betere zorg: Ontzorg de zorg voor behoud van solidariteit gepubliceerd over het betaalbaar houden van de zorg.

In haar maidenspeech pleitte zij voor een betere bescherming van de vitale sectoren zoals waterkeringen, de haven van Rotterdam, Schiphol, bruggen en tunnels, drinkwatervoorziening, digitale overheid, landbouwgronden, ziekenhuizen, het energienetwerk, 5G-telecomnetwerk etc.

Op dit moment vervangt Joba tijdelijk Harry van der Molen.

Portefeuilles

• VWS Cure (medische zorg, corona)​​​​​​
  • Koninkrijksrelaties

Volg Joba op Twitter!