Joba (1958) komt uit het bedrijfsleven en heeft gewerkt bij zowel het grootbedrijf (Unilever) als het MKB. Sinds 2008 was ze directeur sociale zaken & ledenservice bij Bouwend Nederland. Joba heeft haar gymnasium diploma behaald in Utrecht, het HBO-diploma facility management in Deventer en daarna heeft ze haar doctoraal internationale economie gedaan in Tilburg. Ze heeft in diverse steden gewoond maar sinds haar huwelijk met Hans in 1996 woont ze in Goes. Joba is sinds haar 18e jaar lid van het CDA.

In haar studietijd was Joba zeer actief in het CDJA. In het laatste jaar van haar studie heeft ze gewerkt bij het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA. Van 1996-2000 was ze secretaris van het CDA in Goes. Ze was lid van het Strategisch Beraad en is sinds 2014 voorzitter van de visiegroep Werk & Economie.

Door haar werk ziet ze uit eigen ervaring het ongelijke speelveld voor bedrijven en de problemen op de arbeidsmarkt. Bedrijven gaan kopje onder door te veel regels en verplichtingen. Daarnaast is er een tweedeling op de arbeidsmarkt ontstaan.

Woordvoerder op de volgende terreinen: Volksgezondheid Cure, Koninkrijksrelaties, Economische Zaken (mededinging, postwet, telecom, (EU)aanbesteding)

Joba op zomerstage in Zeeland

Maidenspeech op 28 juni