Donderdag 29 maart 2018 wordt op verzoek van CDA-Kamerlid Joba van den Berg een Rondetafelgesprek georganiseerd in de Tweede Kamer over de uitrol van 5G in Nederland.

Van den Berg: “Het is belangrijk dat Nederland tijdig klaar is voor alle voordelen die 5G biedt. Zo bleek recent uit antwoorden van staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken en Klimaat op vragen van o.a. het CDA dat de Amsterdam ArenA mogelijk het eerste 5G-stadion van Europa wordt tijdens het EK voetbal van 2020. Tegelijkertijd is het van groot belang dat onze veiligheid kan worden geborgd door de inlichtingendiensten."

Om inzicht te verkrijgen in de manieren waarop Nederland klaar kan worden gemaakt voor de uitrol van 5G en hoe de aanbesteding het beste georganiseerd kan worden, ontvangt de Tweede Kamer graag experts en belanghebbenden.