Rijkswaterstaat moet in de toekomst bij wegwerkzaamheden meer rekening houden met vakantieverkeer. Demissionair-minister Melanie Schultz (VVD, Infrastructuur) moet daarover met Rijkswaterstaat in gesprek. Dat vindt het CDA in de Tweede Kamer. Als gevolg van wegwerkzaamheden ontstond dinsdagochtend een file van twintig kilometer op de A58 richting Bergen op Zoom.

CDA-Kamerlid Joba van den Berg vraagt aan demissionair-minister Schultz waarom Rijkswaterstaat werkzaamheden heeft gepland op dinsdag 6 juni, een dag na Pinksteren. Ze wil weten op welke manier bij werkzaamheden rekening wordt gehouden met drukte door vakantieverkeer.

Daarnaast vraagt Van den Berg welke wegwerkzaamheden in de zomer ingepland staan die mogelijk grote hinder kunnen veroorzaken. Ze vindt dat die werkzaamheden op een ander moment moeten worden ingepland.