Veerkrachtige ondernemers

Veel ondernemers hebben in de corona crisis laten zien dat zij niet bij de pakken neer gaan zitten. Ze komen met nieuwe verdienmodellen en nieuwe ideeën en ze passen zich aan om hun bedrijf door de crisis te loodsen. Soms met grote offers, zoals noodgedwongen ontslag. Maar wel met een enorme veerkracht, klaar om weer volop te gaan draaien als de crisis achter de rug is. Voor al die ondernemers willen wij er zijn, samen gaan we doorpakken. Lees hieronder hoe wij dit gaan doen.

Help mee met het realiseren van onze plannen.

Stem CDA.

Een steuntje in de rug

Wij gaan ervoor zorgen dat ondernemers weer kunnen doen waar ze goed in zijn: kansen pakken, groeien en innoveren. De ruggengraat van een sterke economie. We gaan ze daar de ruimte voor geven, door een steuntje in de rug na de lockdowns. Kleine ondernemers krijgen compensatie voor het verlies dat ze hebben geleden. Ook krijgen ze tijdelijke vrijstellingen van belastingen en subsidies om te investeren in innovatie.

Geen onnodige regels en ingewikkelde procedures

We willen ondernemers laten zien dat de overheid met ze meedenkt. Door onnodige regels te schrappen en ingewikkelde procedures weer terug te brengen tot een simpel stappenplan. Ook op de internationale markt denken we mee: we beperken Nederlandse aanvullingen op Europese regels. Want ondernemen moet in Nederland niet moeilijker zijn dan in de rest van Europa, dat is wel zo eerlijk voor onze Nederlandse ondernemers.

Vrouwelijke ondernemers supporten

Het aantal vrouwelijke ondernemers blijft nog steeds achter bij het aantal mannelijke ondernemers. Daar gaan we wat aan doen! We zorgen voor betere toegang tot kennis en innovaties, en er komen leningen en subsidies speciaal voor vrouwen. We promoten best practices en goede rolmodellen, vooral uit de agrarische sector en de startup wereld.

Ondernemers krijgen in Nederland alle ruimte, samen brengen we Nederland naar de top!

Wil jij doorpakken en meer ruimte voor kleine ondernemers?

Word lid!

Lees hier hoe we doorpakken met onze andere plannen

Doorstarten, repareren, investeren: Wopkes New Deal voor ondernemers

Met ons plan - de New Deal - willen wij ondernemers helpen om na de coronacrisis door te kunnen blijven ondernemen. Dit plan bestaat uit drie delen:

• Doorstarten
  • Repareren
  • Investeren

Meer weten? Klik hier

Weg met die studieschuld! De basisbeurs moet terug

We gaan alles repareren wat er scheef en oneerlijk is in het hoger onderwijs. Het huidige leenstelsel zadelt studenten op met torenhoge studieschulden en leidt tot een valse start op de arbeidsmarkt. Als dit zo doorgaat, dreigen jongeren de verloren generatie te worden.

Meer weten? Klik hier

De vaste baan moet weer de norm worden

Veel mensen zonder vast contract hebben de grootste klappen opgevangen van de coronacrisis, omdat ze geen zekerheden hadden om op terug te vallen. Daarnaast hebben ze meestal slechtere arbeidsvoorwaarden dan vergelijkbare werknemers met een vast contract. Denk aan een lager loon, maar ook minder scholing. Ze kunnen vaak geen huis kopen, en starten later met een gezin. Dat is oneerlijk.

Werken moet weer lonen

De economie is in de laatste jaren gegroeid. Toch heb je hier in je portemonnee waarschijnlijk niet veel van gemerkt. Het leven is juist steeds duurder geworden. Vooral voor mensen met middeninkomens, zoals zorgmedewerkers, politieagenten en leerkrachten, is dit een oneerlijke situatie. Het CDA gaat daar verandering in brengen.

Innovatie en ondernemerschap

We gaan nu doorpakken om samen sterker uit de crisis te komen. Dat vraagt om een blik op de toekomst, een fonds voor de lange termijn: Wopke’s groeifonds. Met dit fonds gaan we miljarden investeren in de beste ideeën van Nederlandse bodem.

Doneren

Op 17 maart wordt tijdens de Tweede Kamerverkiezingen de koers van Nederland voor de komende 4 jaar gekozen. Door uw steun kunnen we onze boodschap nog beter verspreiden op TV, radio, en online. Elk bedrag is welkom. Wij hopen dat wij op uw steun mogen rekenen!
Hoeveel wilt u doneren?*

* Verplicht veld

Blijf op de hoogte Homepage

Blijf op de hoogte!
We houden je graag op de hoogte over alles wat wij doen voor een land dat we door willen geven! Op die manier houden wij je up-to-date met het laatste nieuws en aankondigingen van het CDA.
Aanhef

* Verplicht veld