AppèlXL: CDA congres over de nieuwe koers

Het CDA doet een appèl op alle leden: denk mee over de inhoudelijke koers van onze partij. Met zoveel mogelijk tegelijk, op ons komende partijcongres op 9 november as in De Fabrique in Utrecht. Een AppèlXL.

Een dag vol interactieve sessies over het Nederland van 2030, door heel De Fabrique. Kunstgras, ministers, post-its, maatschappelijke organisaties, stemmen per smartphone en dikke stiften; je kunt van alles verwachten, behalve de kans om achterover te leunen. Vaste onderdelen van het congres krijgen een andere vorm.

De centrale plek van het partijcongres is De Toog. Daar kun je andere leden en organisaties ontmoeten en koffie, lunch en drank halen. De speeches van de politieke leiding zijn daar ook; je hoeft dus niets te missen tijdens het netwerken.

• CDA-collegetour Jaap de Hoop Scheffer en Ank Bijleveld

Je kunt de televisie niet aanzetten zonder met beelden van oorlog en conflicten geconfronteerd te worden. In de CDA-collegetour spreken we over de toestand in de wereld.

• Vers Appèl: programma voor nieuwe leden

Speciaal voor nieuwe leden is er een welkomstbijeenkomst. Hier kun je als nieuw lid kennismaken met de partij en uitleg krijgen over het partijcongres, over hoe je actief kunt worden binnen de afdeling en de partij, over het opleidingsaanbod van het Steenkampinstituut en nog veel meer.

• Perspectief 2030: startstuk om over door te praten

Leonard Geluk is voorzitter van de commissie die het startstuk schreef. Geen betere persoon dus om aan de tand te voelen over wat wij als christendemocraten nu en voor de toekomst als opdracht voor ons zien. Vragen stellen of er iets van vinden, mag natuurlijk ook.

• Steden AppèlXL

Je bent CDA’er en je houdt van de stad? En je durft daar in het hippe koffietentje gewoon voor uit te komen? Kom dan naar de StedenAppèlXL, een bijeenkomst voor alle stedelijke CDA’ers. Via deze bijeenkomst willen we meer stedelijk smoel op de wangen krijgen.

• Meet&Greet met Kamerleden

Wil je in gesprek met een Kamerlid over dat ene thema dat je al zo lang bezighoudt? Op 9 november staan ze allemaal paraat om met je van gedachten te wisselen.

• Op de foto met de Bewindspersonen

Altijd al op de foto gewild met één van onze bewindspersonen? Op 9 november kan het gebeuren.