Vanaf 2019 verdwijnt de acceptgirokaart. Het CDA stuurt daarom vanaf 2017 betaalverzoeken per e-mail. In de e-mail staat een link waarmee u de contributie kunt betalen.

Hoe werkt het?

1. U ontvangt een e-mail van het CDA (afzender: leden@cda.nl) met als onderwerp ‘CDA Contributie jaar’. In de e-mail staat een link ‘Betaal uw contributie’. Klik op de link.

2. U gaat naar een internetpagina waar u de betaalinformatie ziet. U kunt het bedrag aanpassen. Klik op ‘Betalen’.

3. U gaat nu via iDEAL uw contributie betalen.

4. Selecteer uw eigen bank in het uitklapmenu.

5. Alle gegevens voor uw betaling zijn al ingevuld. U ziet uw eigen vertrouwde internetbankieromgeving waar u de betaling verder afhandelt.

6. U heeft betaald en uw contributie is door het CDA ontvangen. Let op: het rekeningnummer dat u op uw afschrift ziet, is anders dan u gewend bent. ING verzamelt dagelijks alle iDEAL-betalingen op een tussenrekening. Aan het einde van de dag krijgen wij alle betalingen voor het CDA op onze rekening gestort.

U kunt ook altijd kiezen het bedrag zelf over te maken. In de e-mail vermelden wij ons rekeningnummer en de omschrijving die u in moet vullen.

Wat is iDEAL en is dat wel veilig?

iDEAL is een aanvulling op de bestaande betaalmethoden op internet. Als u via iDEAL betaalt, kunt u uw eigen bank selecteren. Daarna wordt u doorgeschakeld naar internetbankieromgeving van uw bank. Voor het gebruik van iDEAL betaalt u niets.

• Het is veilig. iDEAL is gebaseerd op internetbankieren en is net zo goed beveiligd. Dus is betalen met iDEAL net zo veilig als betalen via internetbankieren.

• Het wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken.

• Het is vertrouwd. U betaalt tenslotte in dezelfde omgeving als waarin u uw overige bankzaken op internet regelt.

Wilt u toch liever ons betaalverzoek per post ontvangen?

Natuurlijk is dat mogelijk. Zo lang het mogelijk is, ontvangt u een acceptgirokaart. Als de acceptgirokaart niet meer gebruikt mag worden, krijgt u alleen een brief. U kunt uw voorkeur doorgeven aan de Ledendesk: leden@cda.nl, (070) 342 48 20.