Het CDA is een brede volkspartij van gewone mensen die ieder op hun eigen manier een bijdrage leveren aan onze samenleving. Met ruim 50.000 leden is het CDA ook de grootste politieke partij van Nederland. Die leden staan centraal in de ledenwerfcampagne #ikdoemee!

Zestien leden uit heel Nederland vertellen hun eigen verhaal waarom ze lid zijn van het CDA. Met elkaar zijn zij het gezicht van het CDA.

Als CDA-lid kun je meehelpen. Zo zorgen we met elkaar dat het CDA-geluid ook in de komende jaren wordt gehoord in de lokale, provinciale en Haagse politiek.

Wil jij weten hoe jij kan helpen bij deze ledenwerfcampagne? Klik dan hier om te lezen hoe je dit kan doen.
Heb je vragen en/of suggesties met betrekking tot deze ledenwerfcampagne? Klik dan hier om contact met ons op te nemen.

Veelgestelde vragen

Wat is het doel van deze campagne?

Veel mensen kennen het CDA van het nieuws in de krant of op televisie. Maar het CDA is meer! Wij zijn een partij met ruim 50.000 leden; ieder met een eigen gezicht en een eigen verhaal. De #ikdoemee campagne draait om het verhaal van deze gewone leden. Zestien leden vertellen hun eigen verhaal waarom ze lid zijn geworden. Samen staan zij voor het CDA als brede volkspartij. Met deze zestien verhalen willen we zoveel mogelijk mensen motiveren om ook CDA-lid te worden. Dit kunnen we niet alleen, daarom schakelen wij graag jouw hulp in!

Hoe werkt deze ledenwerfcampagne?

Potentiële leden hebben heel uiteenlopende redenen om lid te (willen) worden van het CDA; uit verantwoordelijkheidsgevoel, uit idealisme, voor de gezelligheid of voor je eigen netwerk of carrièreperspectief. Al deze redenen zijn even belangrijk. De zestien gezichten van de #ikdoemee campagne vertellen hun eigen verhaal waarom ze lid zijn van het CDA. Met deze verhalen kun je het gesprek aangaan met iemand in je eigen omgeving: familie, vrienden, bekenden en collega’s.

Wie zijn de zestien ‘gezichten’ van de #ikdoemee campagne?

Dit zijn Jerome, Alphons, Josine, Anne, Arjan, Maud, Eppy, Ymkje, Wim, Moniek, Martin en Lucienne, Ben, Daniëlle, Martie en Abdulkadir. Ze komen uit heel Nederland en met elkaar hebben ze gemeen dat ze allemaal lid zijn van het CDA. Met elkaar vormen ze een goede afspiegeling van onze partij. Zij hebben ieder hun eigen verhaal en motivatie om lid te zijn van het CDA. Hier vertellen ze graag over. Klik hier om meer over hen te weten te komen.

Wat kan ik doen?

De campagne bouwt voort op het lid-werft-lid-concept. Uit het verleden weten we dat dit principe het meeste effect heeft. Dit betekent dat we jouw hulp nodig hebben! Jij kan helpen door mensen waarvan je weet dat ze belangstelling hebben voor politiek of sympathie hebben voor het CDA, maar nog geen lid zijn, persoonlijk te benaderen. Kies hiervoor één van de zestien gezichten, waarvan je denkt dat dit verhaal het beste past bij je gesprekspartner. Zo kun je het gesprek aangaan op een onderwerp dat voor die persoon van groot belang is.

Hoe kies ik het juiste gezicht?

Elk van de zestien gezichten van de campagne vertelt een eigen verhaal. Dat maakt het CDA tot een echte brede volkspartij. Ken je iemand die zich net als Martin inzet voor winkeliers en kleine ondernemers in de eigen gemeente of spreek je juist iemand, die net als Josine vindt dat er te weinig vrouwen in de politiek actief zijn?

Hoe vraag ik of iemand interesse heeft om CDA-lid te worden?

De ervaring leert dat iedereen wel een mening heeft over politiek. Veel mensen vinden het ook leuk om over politiek te praten. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Met elk van de zestien kaarten heb je een middel om direct het gesprek aan te gaan over een onderwerp, dat voor jouw gesprekspartner van groot belang is. Het is bekend dat dit soort persoonlijke gesprekken het beste werken om nieuwe leden voor het CDA te werven.

Waar kan ik extra ledenwerfkaarten bestellen?

De ledenwerfkaarten kan je zelf, eenvoudig en snel, bestellen via onze webwinkel. Het bestellen van de ledenwerffolders is gratis. We bieden de zestien ledenwerfkaarten ook digitaal aan. Deze kun je direct per mail of WhatsApp versturen aan een potentieel lid. Zie hier voor de digitale ledenwerffolders.

Waarom zou een potentieel nu lid worden?

Het is voor een potentieel lid interessant om juist nu lid van het CDA te worden. Een nieuw lid betaalt voor het proeflidmaatschap slechts €19,95 tot 1 januari 2018.

Heeft het werven van nieuwe leden ook voordeel voor mijn lokale CDA-afdeling?

Absoluut, het contributiegeld van het eerste jaar van het nieuwe lid gaat richting de lokale afdeling van het nieuwe lid. Daarnaast houdt u op deze manier uw afdeling vitaal!

Ik heb een vraag. Hoe kan ik met jullie in contact komen?

Voor vragen, goede ideeën of suggesties kun je contact met ons opnemen door een mail te sturen naar ledenwerving@cda.nl