05 juni 2017

CDA wil betere afstemming Limburgse evenementen

Het CDA wil dat Limburgse evenementen beter op elkaar worden afgestemd. Namens de CDA-fractie hebben Jeu Titulaer en Sara Giesen-Cox schriftelijke vragen gesteld aan het College van Gedeputeerde Staten. De aanleiding is de berichtgeving dat ondernemers in het Heuvelland klagen over overlast in de regio door te veel evenementen die gelijktijdig plaatsvinden, omdat er geen goede afstemming door gemeenten onderling plaatsvindt.

Uiteraard is het goed dat veel toeristen deze regio bezoeken. Een gevolg is echter dat het Heuvelland in de weekenden vaak te kampen heeft met overvolle wegen, hetgeen het CDA een onwenselijke situatie vindt. De Limburgse Statenfractie wil graag weten of de provincie bereid is om samen met gemeenten, VVV en mogelijk andere (evenementen-)organisaties te bekijken hoe betere afstemming rondom te organiseren evenementen kan worden vormgegeven, al dan niet in mogelijk evenementenbeleid.

Daarnaast is het CDA benieuwd naar de ervaringen rondom de OV-ToerPas Zuid-Limburg, een kaartje waarmee toeristen voordelig gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer. Het CDA wil graag weten of invoering van deze ToerPas in andere delen van Limburg mogelijk is, om drukte op de wegen te verminderen en toeristen sneller naar hun bestemming te vervoeren.

Klik hier om de schriftelijke vragen te lezen.