23 april 2018

Ger Koopmans voorgedragen als lijsttrekker CDA Limburg

Het Algemeen Bestuur van het CDA Limburg heeft besloten om aan de Algemene Ledenvergadering voor te stellen Ger Koopmans opnieuw aan te wijzen als lijsttrekker. Het bestuur kiest voor een enkelvoudige voordracht: Koopmans zal als voorkeurskandidaat worden voorgelegd aan de Algemene Ledenvergadering van het CDA Limburg op 26 mei a.s.

Het bestuur van het CDA kiest met de voordracht van Ger Koopmans voor kwaliteit en continuïteit in het openbaar bestuur. Ger Koopmans is de politiek leider van de partij in Limburg en als gedeputeerde aanvoerder van de coalitie in het provinciehuis. Zijn uitstekende bestuurlijke en politieke vaardigheden worden breed herkend en zijn draagvlak binnen de partij is groot.

Voorzitter Harold Schroeder formuleert het als volgt: "Ik ben er trots op om met deze nominatie het vertrouwen in onze politiek leider Ger Koopmans opnieuw te bevestigen. Ger is een daadkrachtige bestuurder en zijn betrokkenheid bij onze Limburgse samenleving is groot. Ger Koopmans en het CDA Limburg zijn een winnende combinatie."

Bij een enkelvoudige voordracht blijven de reglementen van de partij uiteraard overeind. Dat betekent dat leden alsnog de gelegenheid wordt geboden om te kandideren voor het lijsttrekkerschap of andere kandidaten daarvoor voor te dragen.