20 oktober 2017

Raymond Knops voorgedragen als staatssecretaris

Limburger Raymond Knops (45) is voorgedragen als staatssecretaris op het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). Dat heeft partijleider Sybrand Buma vandaag bekend gemaakt. Knops is sinds 2005 (met twee korte onderbrekingen) lid van de Tweede Kamer.

Het CDA levert vier ministers en twee staatssecretarissen voor het derde kabinet Rutte. De Rotterdamse wethouder Hugo de Jonge wordt de eerste vicepremier en tevens minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Senator Wopke Hoekstra wordt de nieuwe minister van Financiën, de Commissaris van de Koning in Overijssel, Ank Bijleveld wordt de nieuwe minister op Defensie en Ferdinand Grapperhaus wordt de nieuwe minister van Justitie en Veiligheid. Tweede Kamerlid Mona Keijzer wordt staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat.