27 februari 2018

Statenleden CDA pleiten voor aantrekkelijkere ov-verbinding Noord-Limburg – Nijmegen

Rudy Tegels en Hennie Nillesen pleiten voor een aantrekkelijkere openbaarvervoersverbinding richting Nijmegen voor bewoners van de kop van Noord-Limburg. Dat blijkt uit schriftelijke vragen die beide CDA-Statenleden aan het college hebben gesteld. De vragen hebben met name betrekking op Arriva/Breng-buslijn 83. Deze buslijn is een drukke en belangrijke verbinding tussen Venlo en Nijmegen, zo stellen de Statenleden. Vanuit de gemeenten Bergen, Gennep en Mook & Middelaar maken dagelijks vele reizigers – met name scholieren, maar ook een hoop andere mensen –  gebruik van deze busverbinding. De wegen richting Nijmegen slibben de laatste tijd vanwege toenemende verkeersdrukte echter steeds verder dicht, waardoor het ov op dit moment geen aantrekkelijk genoeg alternatief voor de auto vormt. Daar moet verandering in komen, aldus Tegels en Nillesen. De schriftelijke vragen zijn hier terug te lezen.