18 september 2017

Gratis WiFi op openbare plekken

Onlangs publiceerde nieuwssite Nu.nl een artikel waarin staat dat de Europese Unie 120 miljoen euro vrij maakt voor gratis WiFi op minstens 6.000 plekken in Europa. Volgens de publicatie is vanaf volgend jaar eenmalig € 20.000 per aanvrager beschikbaar. Het Europees Parlement gaf met 582 voor en 98 stemmen tegen groen licht voor de WIF-subsidie.

Naar aanleiding van dit besluit heeft Statenlid Max Ruiters namens de CDA-Statenfractie schriftelijke vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten. Het CDA wil graag weten op welke wijze deze regeling past binnen het coalitieakkoord en het beleid van de Provincie Limburg en welke rol het college ziet voor de Provincie om openbare instellingen te wijzen op deze mogelijkheid. Tevens wil de fractie graag weten wat de stand van zaken is rondom snel internet en glasvezelprojecten in Limburg.

Klik hier om de schriftelijke vragen te lezen.