27 december 2017

Bram Jacobs verkozen tot lijsttrekker, eerste 12 namen ook bekend.

Op 20 oktober was op de ledenvergadering Bram Jacobs verkozen tot lijsttrekker voor het CDA bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Met de keuze voor de 32 jarige Jacobs koos het CDA voor het doortrekken van de lijn die in 2010 met zijn voordracht al was ingezet. Jonge mensen een positie durven geven, en laten zien dat een dergelijke keuze ook gedragen wordt in onze gemeenschap.

De inzet van Jacobs voor de gemeente Beesel wordt namelijk erg gewaardeerd en er was dan ook unaniem draagvlak bij de CDA achterban.

Op 15 december stond vervolgens de vaststelling van het verkiezingsprogramma op de rol. 'Samen aan zet' werd op de ledenvergadering gepresenteerd. De centrale boodschap van dit programma is in elk geval dat we streven naar een gemeente waar;

- onze inwoners zich thuis voelen

- onze verenigingen en bedrijven merken dat ze gewaardeerd worden voor hun inzet

- ons gemeentebestuur betrokken is bij de gemeenschap en daar ook tussen staat

- onze uitvoerders (ambtenaren en diverse andere functionarissen) trots zijn op het werk waarmee ze bijdragen aan een sterke zelfstandige gemeente Beesel.

Vervolgens werd op de vergadering ook de kieslijst vastgesteld. Hierin kiest het CDA voor de lijn van vertrouwde gezichten die herkenbaar zijn in onze gemeenschap. Echt ruimte bieden voor jonge kandidaten en deze kandidaten ook echt op verkiesbare plekken mee laten beslissen. Maar ook aandacht voor onze oudere inwoners en hier een stem en gezicht aan geven in onze actieve politiek. Met natuurlijk een mooie balans tussen mannen en vrouwen.

De bovenste kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 zijn:

1. Bram Jacobs

2. Will Killaars-Schoolmeesters