11 december 2020

Jaarlijkse kerstgroet CDA in corona proof jasje

Ieder jaar trekt onze afdeling er vlak voor de feestdagen met veel plezier op uit om een wijk van onze mooie gemeente te voorzien van vers gebakken wafels en een persoonlijke kerstgroet.

Waarom wij dit doen? Omdat wij het van belang vinden om juist rondom de kerstperiode de symboliek van omkijken naar de medemens nog extra kracht willen bijzetten. Telkens weer zorgt dit voor onvergetelijke momenten met onze inwoners, een warme handdruk of een mooi gesprek aan de deur.

Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat deze basale gebeurtenissen in ieders leven, niet meer vanzelfsprekend zijn. Elkaar in de ogen kijken, een schouderklop of het schudden van een hand; de corona pandemie liet ons er op een andere manier naar kijken. In een periode waarin men meer dan ooit behoefte heeft aan nabijheid, toenadering en omkijken naar elkaar, wordt onze samenleving op de proef gesteld om op zoek te gaan naar alternatieven.

De corona pandemie heeft ons als fractie ook gedwongen om op zoek te gaan naar alternatieven. Want hoewel het pijn doet, hebben ook wij als CDA moeten concluderen dat het niet past bij de huidige corona maatregelen om de wafelactie zoals u van ons gewend bent doorgang te laten vinden.

Als CDA zien we het echter ook als onze taak, om juist in tijden zoals deze waarin oog hebben voor en omkijken naar elkaar belangrijker is dan ooit tevoren, op zoek te gaan naar manieren waarop we wel in verbinding en contact kunnen blijven met de gemeenschap.

Het verheugt ons dan ook om jullie te kunnen mededelen dat wij een manier hebben gevonden om ook deze kerstperiode een groep van onze inwoners weer extra in het zonnetje te zetten, geheel op een corona proof manier!

Nieuwsgierig? Houd dan onze facebookpagina en website in de gaten voor meer informatie!