30 maart 2018

Nu echt aan de slag, nieuwe raad gemeente Beesel geinstaleerd!

Donderdag 29 maart was een bijzondere avond. Op de agenda stond het afscheid van de oude raads- en commissieleden en de benoeming van de nieuwe gemeenteraad.

Allereerst het afscheid, 6 raadsleden nemen vooralsnog afscheid, Rob Ambaum, Bert Holman, Bert van de Beucken, Piet Peulen en van ons eigen CDA fractie Cis Bongers en Jeanne Roelofs. Ook alle commissieleden die afscheid namen werden deze avond nog hartelijk bedankt voor hun inzet. Voor het CDA waren dat Martin van der Avoort, Ron Eijkelenberg, Anouk Huijs en Bram Teeuwen.

Extra bijzonder was toch wel het afscheid van de raadsnestor, Jeanne Roelofs. Na ruim 16 jaar inzet voor de CDA fractie in de gemeenteraad, maar ook nog een heleboel andere maatschappelijke nevenfuncties, treed Jeanne een stapje terug. Voor al deze  verdiensten mocht burgemeester Dassen haar onderscheiden als lid in de Orde van Oranje-Nassau. De inzet, betrokkenheid en loyaliteit van Jeanne is voor het CDA enorm waardevol geweest. Daarmee heeft Jeanne ook aan de basis gestaan van de huidige groei van onze partij. Nogmaals hartelijk gefeliciteerd met de koninklijke onderscheiding en dank je wel, we hopen nog lang te moge steunen op jouw kennis en inbreng.

En na deze feestelijkheden stonden ook de eerste klussen voor de nieuwe gemeenteraad op het programma. Allereerst vond de benoeming van de nieuwe raad plaats. Namens het CDA traden Bram Jacobs, Will Killaars-Schoolmeesters, Lou Cremers, Anouk Huijs en Martin van der Avoort toe tot de nieuwe gemeenteraad. Deze fractie is nu aan zet zijn om namens het CDA deel te nemen aan het formatieproces voor een nieuwe coalitie en een nieuw college te benoemen. We houden u daarover op de hoogte, voor dit moment alvast veel succes!