25 januari 2019

Blijk van waardering voor vrijwilligers snel internet

Tijdens de raadsvergadering van maandag 14 januari 2019 heeft de gemeenteraad van Gennep  teruggekeken op de positieve uitkomst van de vraagbundelingscampagne voor snel internet en het vervolgtraject. Ruim 30% van de huishoudens heeft zich ingeschreven. Dit is volgens het college voldoende om waarschijnlijk nog dit jaar in de gehele gemeente over te gaan tot de aanleg van snel internet. Daarmee is de gemeente Gennep de eerste gemeente in Limburg waar snel internet in de gehele gemeente aangelegd gaat worden.
Namens de CDA fractie heeft fractievoorzitter Twan Reintjes aangegeven ‘onvoorstelbaar blij’ te zijn dat na indiening van een motie door het CDA in november 2014 snel internet er nu ook echt gaat komen. Veel mensen hebben er aan meegewerkt om dit mogelijk te maken. Zeker ook de ruim 50 vrijwillige ambassadeurs verspreid over alle kernen.
Vandaar dat het CDA tijdens de raadsvergadering van 14 januari heeft verzocht om alle vrijwillige ambassadeurs te bedanken voor hun inzet met een passende blijk van waardering. Het college van burgemeester en wethouders heeft toegezegd deze suggestie op te pakken en hier te gaan voorzien. Voor behoud van een vitale samenleving vindt het CDA in Gennep waardering van vrijwilligers van groot belang.