01 december 2017

Brede publieksbijeenkomst IKC komt er

De gemeenteraad van Gennep heeft in maart van dit jaar besloten om aan de Picardie een Integraal Kindcentrum (IKC) te realiseren. Het CDA-Gennep is het daar van harte mee eens. Maar wat tot nog toe ontbreekt is dat alle betrokkenen geïnformeerd worden over de stand van zaken. Het CDA heeft er bij het college op aangedrongen om nog voor de feestdagen een brede publieksbijeenkomst daarvoor te organiseren.

De gemeenteraad heeft immers al 8 maanden geleden over het project besloten. Maar toekomstige gebruikers, docenten, medezeggenschapsraden, omwonenden en overige betrokkenen en geïnteresseerden zijn nog niet of nauwelijks geïnformeerd. Het CDA vindt dat hoog tijd worden. Het IKC is belangrijk voor veel mensen. Denk aan bijvoorbeeld jonge gezinnen. Het is dus zaak mensen vroeg te betrekken bij dit project en ze te informeren: Wat houdt het project IKC in? Waartoe heeft de gemeenteraad in maart 2017 besloten? Hoe ziet het verdere inhoudelijke traject er uit? Wat is de planning? En hoe worden kunnen mensen betrokken blijven bij het Project (inspraak mogelijkheden)?

Het CDA-Gennep heeft nog niet van het college gehoord wanneer die brede publieksbijeenkomst daadwerkelijk gaat plaatsvinden.