19 maart 2019

CDA doet wat ze belooft.

Met het initiatief voor een motie voor een keuken in wijkgebouw Tjengke Muda aan de Prinses Margrietstraat in Gennep lost het CDA zijn belofte uit 2017 aan de Molukse gemeenschap in Gennep in. “Drie maal is scheepsrecht” is een oud spreekwoord, maar gelukkig hoefde het maar twee keer tot het indienen van de motie te komen. De laatste keer, in juli 2018, werd de voltallige gemeenteraad van Gennep en het college het initiatief ondersteund. Zondag 17 maart 2019 was het moment daar. De keuken kon getoond worden. Zoals op de foto te zien is, hoef je niet te vragen wat de mening van de toekomstige gebruikers is. Iedereen was enthousiast en niet alleen de dames, maar ook de heren zullen deze keuken goed gaan gebruiken. Voortaan kunnen de Gennepse Molukkers de in hun cultuur zo belangrijke traditie van “samen eten” warm beleven. De ouderen leren de jongeren hoe je de heerlijke maaltijden bereidt. Een prachtige manier om de cultuur van samen koken en eten door te geven aan een volgende generatie. Het CDA ondersteunt dit van harte en wenst hen een smakelijk eten.