16 januari 2018

Worden de carnavalsactiviteiten dit jaar wel uitgezonden op de televisie?

Het CDA Gennep constateert dat er sinds 28 oktober 2017 geen uitzendingen meer op de lokale televisie te zien zijn.  Veel inwoners – zeker ouderen – zijn gehecht aan de uitzendingen van de lokale omroep.

Met het oog op de aankomende carnavalsactiviteiten vindt het CDA het van groot belang dat minimaal de sleuteloverdracht op het Stadhuis, de Mè.rtzitting en de carnavalsoptochten op televisie worden uitgezonden.

Verleden jaar waren veel inwoners uit de gemeente Gennep erg teleurgesteld in het feit dat de carnavalsactiviteiten niet werden uitgezonden op televisie. Vandaar dat het CDA het college van burgemeester en wethouders op 9 januari jl. schriftelijk om opheldering heeft gevraagd met als doel er voor te zorgen dat de carnavalsactiviteiten dit jaar wel op de televisie worden uitgezonden.

Vandaar dat zij de volgende vragen heeft gesteld:

-  Welke acties heeft het college tot op heden genomen om de reguliere televisie uitzendingen zo spoedig mogelijk op de lokale televisie te krijgen?

-  Wanneer start Gennep News met de televisie uitzendingen?

-  Worden de carnavalsactiviteiten (sleuteloverdracht, Mè.rtzitting en carnavalsoptochten) dit jaar wel op televisie uitgezonden?