01 juli 2022

Werkbezoek aan het Herle College

Gisteravond met een aanzienlijke vertegenwoordiging van de Heerlense gemeenteraad en wethouder Jordy Clemens een geweldig inspirerend werkbezoek gebracht aan het Herle College aan de Heldevierlaan.

Wij werden bijzonder gastvrij ontvangen door leerlingen van het Herle college die ons trakteerden op een geurend kopje koffie en een exclusieve, zelf gemaakte, 'Heerlense bol' (Bossche bol maar dan met caramel i.p.v. chocolade).

Sector directeur locatie Herle, Dorothé Viguurs, presenteerde vol bezieling dat het Herle college voor meer staat dan alleen een school. De 3 pijlers die de leerlingen mee krijgen Leren Leren, Leren Leven en Leren Kiezen loopt als een rode draad door de jaren op het Herle college waar kinderen van de basisschool vanaf het begin worden begeleid om zichzelf verder te ontwikkelen en er ook plezier aan beleven.

Twee eerste jaar leerlingen hebben ons in de verschillende praktijklokalen gedemonstreerd wat zij dit jaar hebben geleerd maar ook waarom. Dat hebben zij fantastisch gedaan.

Aan het einde van de rondleiding werden we met z’n allen getrakteerd op een borrel die gastvrij werd geserveerd eveneens door leerlingen.

Deze school, deze diverse praktijkopleidingen leveren de mensen af waarop wij, de maatschappij, met smacht zitten te wachten. Zij leiden de zorgmedewerkers, houtbewerkers, schilders, stukadoors, technici, metselaars op waaraan zo'n grote behoefte is. Zij zijn de toekomstige vakmensen die onze economie weer tot bloei kan brengen. Deze jonge mensen verdienen onze waardering, steun en stimulans om na deze opleiding verder te gaan in deze richting en zich te bekwamen in waar zij op het Herle college zijn gestart.

Lieve mensen van het Herle college een bijzonder hartelijk dank voor het zeer gastvrije, inspirerende en waardevolle werkbezoek aan jullie school.

CDA-fractie Heerlen