Sinds de verkiezingen zijn we als nieuwe CDA fractie geleefd geworden. De integriteitskwestie rondom Rudy Tegels overheerste en lag als een deken over de fractie.

Vorige week dinsdag is de uitkomst van het integriteitsrapport besproken. De conclusie is dat de beschuldigingen aan het adres van Rudy Tegels elke feitelijke onderbouwing missen.

Hierover is veel gezegd en geschreven en we hopen oprecht dat deze en gene hun lessen trekken uit de beschamende manier van handelen en (niet) acteren op de momenten dat daar om werd gevraagd. Als fractie willen nu vooruit kijken. We willen de negatieve energie van de afgelopen maanden omzetten naar positieve energie en aan de slag! Daarom volle kracht vooruit en kijken wat voor uitdagingen we nog hebben te gaan. Denk o.a. aan het 1000 woningen plan waar diversiteit, snelheid en betaalbaarheid in deze tijd een extra uitdaging zijn. Onze jongeren willen we nog meer dan ooit tevoren aandacht geven in hun behoeftes, niet alleen met betrekking tot wonen maar ook dat we faciliteren dat jong en oud elkaar kan blijven ontmoeten. Dit alles gaan we samen met de andere fracties doen en dat transparant en gebaseerd op vertrouwen en respect.

Vanzelfsprekend en makkelijk zal dat niet worden gezien alles wat er de afgelopen maanden is gebeurt.  Want littekens en krassen heeft het minstens op mijn ziel gemaakt.

Investeren in die samenwerking is echter een must en zal een forse inspanning kosten van alle betrokkenen.

Dus op naar een nieuw mooi boek.

John Jenniskens