De onderlegger van het verkiezingsprogramma van het CDA, dat is samengesteld door 1000 CDA leden uit heel het land, zijn de begrippen waarden en tradities. Deze begrippen vertegenwoordigen het fundament van het verleden en zijn tevens het fundament voor de toekomst. Voor een land dat we door willen geven.

In deze periode rond carnaval besef ik me des te meer hoe waar dit is.

Als ik dan zo in deze periode rond carnaval om me heen kijk, en zie hoe in elk dorp en elke stad de traditie van carnaval samen wordt beleefd en in ere wordt gehouden, dan is dat iets om trots op te zijn. Al die vrijwilligers die ervoor zorgdragen dat we weer met zijn allen (voor wie wil) een mooie periode tegemoet kunnen gaan. Die vrijwilligers die zittingsavonden organiseren, die liedjes schrijven die we samen kunnen zingen, de uitttrekkende groepen van prinsen, adjudanten, raad van elf, dansmarietjes enz. die samen voorop gaan in de stoet, die optochten organiseren, de wagenbouwers en ga zo maar door. Allemaal activiteiten die de traditie van carnaval in stand houden, waarbij alle inwoners van dat dorp of die stad van harte worden uitgenodigd en waar iedereen plezier aan kan beleven. Dit geven we op deze manier door aan onze volgende generaties, die met hetzelfde élan en inzet het stokje zullen gaan overnemen. Ik neem mijn petje af voor al die vrijwillige inzet van zoveel personen.

Annemie Craenmehr-Hesen