Dat hebben we samen met alle fracties gedaan. Daar is een mooi Hoofdlijnenakkoord uit voortgekomen wat in alle openheid  is besproken. Voor mij is de afdronk dat er feitelijk 7 verkiezingsprogramma’s op hoofdlijnen samen zijn gekomen in een akkoord.

Ik kan u verzekeren dat het beschrijven van je plannen, je ambities, je zienswijze in zo weinig mogelijk woorden veel lastiger is dan het lijkt. Dat is ons gelukt en daar zijn we trots op.  Nu samen hard aan het werk om de verdieping te zoeken en te vinden, om samen beleid te maken wat in balans is met hetgeen we in Horst aan de Maas willen.

Zijn we het dan overal over eens straks? Nee dat zal zeker niet zo zijn en over sommige zaken gaan we het ook niet eens worden. We gaan echter aan de voorkant de discussie aan i.p.v. achteraf. Van stevige discussies krijg je de beste besluiten. Ook zullen we in onszelf, als Raad, moeten investeren. Luisteren naar elkaar ipv aanhoren, met respect voor elkaar en met begrip voor afwijkende meningen. We gaan vol enthousiasme aan de slag om het juiste evenwicht in dat alles te vinden. Niet alleen als Gemeenteraad en College maar juist ook met de medewerkers in het gemeentehuis, de inwoners, de ondernemers, de regio en alle betrokken partijen die positief kritisch mee willen denken met ons.

Doe met ons mee om samen die balans te vinden en te houden.

John Jenniskens