Als ik dit stukje schrijf hebben we er weer een tropische dag op zitten en staat de beregening weer aan bij een nieuwe baan. Wat voor de meeste mensen een mooie vakantietijd is in eigen land, is voor veel agrariërs een extra drukke tijd om alle gewassen van voldoende water te voorzien. Extra werk en zorgen naast de onzekerheid over wat de toekomst gaat brengen, een stikstofplan zonder doorrekening en perspectief, en andere wetgeving die er nog aankomt. Deze problemen zullen echt van onderop opgepakt moeten worden, maar daar ligt ook de kracht van onze innovatieve agrarische sector zoals vorige week al gemeld door collega Eduard Maas.

De laatste tijd lees je steeds meer berichten over landelijke politici die op bezoek gaan bij agrarische bedrijven, aan de late kant…. Ook bij andere partijen lees ik over de enorme kloof die er is tussen de landelijke politici en de mensen in het land, en dit is niet alleen bij het stikstof dossier. Er leeft een breed gevoel van ongenoegen en zorgen onder de mensen bij zorg, energie, wonen, vluchtelingen, inflatie, en ga zo maar door. Problemen die we gezamenlijk op moeten pakken en dan helpt polarisatie echt niet. Van onderop met goed leiderschap is er nog heel veel mogelijk op alle dossiers. Wij blijven hier binnen onze partij aandacht voor vragen. Zo zitten we binnenkort weer met een afvaardiging van onze landelijke partij om tafel vanuit de CDA peelafdelingen.

Hebt u vragen of opmerkingen mail, app, of bel ons!

Rest mij u nog een goed vervolg van de vakantie te wensen.

Sjaak Jenniskens