Niet voor niets deze titel boven dit stukje. Want de tijd waar we met z’n allen middenin zitten is uitzonderlijk en is er een eentje van lange adem. Ver vooruitkijken lukt namelijk lang niet op alle terreinen. Echter de benadering kiezen van wat wel kan en mogelijk is in plaats van wat niet kan is er eentje die ons ook nu kan helpen. Ik zie liever een glas wat halfvol is dan halfleeg.

Afgelopen dinsdag zijn we als raad in gesprek geweest over de Strategische Visie, waar willen we als gemeente Horst aan de Maas naar toe. Onze gezondheid staat uiteraard ten allen tijde voorop. Maar ook een fijne plek om te wonen en te werken zijn van groot belang. En laat dit nu net de stip op de horizon zijn van onze gemeente. In iets andere woorden: Horst aan de Maas is in 2025 een vitale gemeenschap waar we met elkaar leven, wonen en werken in een gezonde en duurzame omgeving. Een stip die bij iedere gemeente van toepassing is. Wat ik zie in Horst aan de Maas is dat we samen ons best doen om dit ook voor elkaar te krijgen. Om als gemeente het verschil te kunnen blijven maken, moeten we de lat hoog blijven leggen, ook al kan dat soms tot een teleurstelling leiden als zaken niet snel genoeg gerealiseerd kunnen worden. Maar hoe complex ook, met vasthoudendheid kunnen we heel ver komen. In dat licht wil ik graag wijzen op het filmpje over het nieuwe Gasthoes in wording, dat momenteel via social media te zien is. Een complex dossier, waar jarenlang over gesproken en geschreven is, maar waar we met elkaar supertrots op zullen zijn als we het volgend jaar in gebruik hebben kunnen nemen.

Loes Wijnhoven

CDA Horst aan de Maas